Vartotojai ieško vis natūralesnės kosmetikos

Per šį pusmetį Europoje įvyko trys didžiausios specializuotos tarptautinės parodos, skirtos natūraliems ir ekologiškiems produktams, sveikai gyvensenai bei natūraliam grožiui. Parodose dalyvavę atstovai iš Lietuvos – natūralios kosmetikos ir aromaterapinių produktų laboratorija Kvapų namai – tikina, jog natūrali kosmetika, namų priežiūros priemonės Europoje vis paklausesnės, tačiau "eko" sertifikatais paženklintos pakuotės ne visada garantuoja, kad produktas 100% natūralus, kokybiškesnis ir išties sveikesnis. Ieškantieji tikrai natūralių produktų ir toliau turi atidžiai skaityti etiketes ir analizuoti sudėtį.

„Parodos buvo skirtos tik verslininkams, o ne plačiajai visuomenei. Pastebėjome, kad smulkiojo verslo atstovai, nedidelių parduotuvių savininkai, jau spėjo nusivilti sertifikuota produkcija ir ieško tokių gaminių, kurie būtų išties natūralūs, be jokių nereikalingų priedų, taip pat gamintojų, kurie būtų išskirtiniai ne tik savo gaminiais bet ir filosofija, – sako Kvapų namų rinkodaros vadovė Dalia Balčiūnė. – Populiarūs prekių ženklai, blizgančios etiketės vilioja, tačiau pažvelgus į sudėtį, joje beveik visada yra papildomų sudėtinių nebūtinai natūralių medžiagų. Tarkime, parodoje „Natural & Organic Products Europe” Londone radome vos keletą gamintojų, kurie savo produkcijoje nenaudoja sintetinių priedų, todėl pristatydami savo produktus jautėmės tikrai išskirtiniai ir sulaukėme nemažai dėmesio.“

Pasak Dalios Balčiūnės, visose parodose populiariausi buvo Kvapų namų lūpų dažai, natūralūs dezodorantai, aromaterapiniai produktai kremai, hidrolatai, žinovai žavėjosi eterinių aliejų kokybe ir išskirtine jų kolekcija. Malmėje vykusioje parodoje „Natural Products Scandinavia“ labiausiai domėtasi natūraliais namų kvapais, aromaterapinėmis žvakėmis: skandinavai daug dėmesio skiria interjerui, kita vertus, dėl itin opios alerginių ligų problemos ieško natūralių produktų namams. Didžiausioje tarptautinėje parodoje „Biofach–Vivaness“ (Niurnbergas, Vokietija) itin daug dėmesio sulaukta iš Vidurio Europos atstovų, kuriems patiko kvapieji botaniniai kremai, hidrolatai. Londono parodoje populiarūs buvo aromaterapijos produktai, namų kvepai, Kvapų namų parfumerių darbus įvertino Prancūzijos atstovai.

Sertifikuotas, bet kiek % natūralus?

Dalia Balčiūnė pabrėžia, kad sertifikatai – tai visų pirma rinkodaros priemonė, skirta pritraukti vartotojus ir išsiskirti iš kitų gamintojų: „Sertifikuojančios institucijos apibrėžia medžiagas, kurias galima arba draudžiama naudoti gamyboje. Iš patirties žinome, kad mažos įmonės sertifikatų neįperka, bet tai nereiškia, kad jų produktai yra mažiau kokybiški, o sudėtinės dalys neekologiškos – dažnai matome, kad tokių produktų kokybė yra itin aukšta“, – sako Kvapų namų rinkodaros vadovė.

Lietuvoje vartotojos jau geba atskirti, kas yra natūrali produkcija, tačiau Kvapų namų laboratorijos vadovė Rūta Daunoravičienė teigia, kad vartotojų edukacija išlieka svarbi.

Kvapų namų ekspertė atkreipia dėmesį, jog eko sertifikuotuose gaminiuose leidžiama naudoti daugiau ar mažiau natūralios kilmės technologinių priedų, kurie odai nėra naudingi. Šie priedai - tai emulsikliai, konservantai, tirštikliai, pakaitalai, izoliatai ir pan. Net eko sertifikuotoje kosmetikoje, siekiant pratęsti produkto galiojimo laiką, neišvengiamai naudojami konservantai, kurie, nors ir natūralios kilmės, vistiek neigiamai veikia apsauginį odos barjerą - sutrikdo mikrobinę pusiausvyrą, dažnai sukelia jautrumą ir alergines reakcijas. Minėti technologiniai priedai kasdien alina odą, didina alergijos, spuogų, uždegimo riziką. Pasak ekspertės, jei žmogui kosmetika – kasdieninė priemonė, tai ji turi būti šviežia, kaip ir šviežia duona ar pienas ant stalo. 

Patariame, į ką reikėtų atkreipti dėmesį renkantis odos priežiūros priemones:

1. Kuo trumpesnis produkto galiojimo laikas – tuo geriau.

2. Šviežių 100% natūralių odos priežiūros priemonių ingredientų sąraše gali būti tik:

  • lotyniški augalų pavadinimai su žodžiais „water“ (vanduo), „oil“ (aliejus), „wax“ (vaškas), „juice“ (sultys), „gum“ (sakai), „resin“ (derva) arba „extract“ (ekstraktas);
  • tocopherol (tai natūralus vit. E);
  • ingredientų sąrašo pabaigoje išvardinti galimi alergenai, natūraliai esantys kvapiuose augalų ekstraktuose, pvz limonene, geraniol, linalool, benzyl benzoate.

Natūralios kosmetikos ingredientų sąraše neturi būti:

  • cheminių junginių su skaičiais;
  • trumpinių, pvz EDTA, PEG, DEA, TEA, MEA;
  • cheminių medžiagų pavadinimų, pvz: paraffinum, petrolatum, propylen glycol, -thiazolinone, -paraben, urea, quaternium, glyceryl ir kitų -yl, stearate ir kitų –ate;
  • silikonų, pvz -ethicone, -siloxane.

2015m.

Įmonės „Kvapų namai“ dalyvavimas parodose iš dalies finansuotas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis, įgyvendinant projektą „Eksporto skatinimo priemonių įgyvendinimas įmonėje „Kvapų namai“ (projekto kodas Nr.VP2-2.1-ŪM-04-K-05-178). Finansuojama projekto suma 106 589 Lt neįskaitant PVM, iš kurios paramos suma sudaro 63 953 Lt, neįskaitant PVM.

 
   

 

 

Member since 2013.
International Federation of
Essential Oils and Aroma Trades